Ledų pristatymas į Kiniją be šaldymo įrangos – misija įmanoma

Su AB „Achema“ užaugusi ir nuo šių metų sausio 1 d. savarankišką veiklą pradėjusi „Gaschema“ skaičiuoja sėkmingo pirmojo metų ketvirčio rezultatus. Per tris mėnesius įmonės apyvarta paaugo 9 %, lyginant su 2016 m. I ketvirčiu. Pramoninių dujų bei „AZO“ prekės ženklo chemijos produktų gamybą ir prekybą vystanti „Gaschema“ drąsiai kalba ne tik apie plėtrą, bet ir investicijas į technologijas. Pirmasis įmonės pirkinys – sausojo ledo granuliatorius, gaminantis sausojo ledo blokus, tikimasi, atneš pokyčių logistikos sektoriuje.

Valdemaras Vareika

„Sausojo ledo blokus sėkmingai išbandėme bendradarbiaujant su viena valgomuosius ledus gaminančia Lietuvos kompanija. Ledai, kurie į Kiniją buvo transportuojami tarp sausojo ledo blokų, puikiai išsilaikė, liko užšaldyti ir neprarado savo skonio savybių bei išvaizdos, kol nukeliavo į reikiamą vietą per 5 dienas. Pirmasis toks projektas Lietuvoje patvirtino, kad technologija išties pasiteisina logistikos srityje. Sausojo ledo, kuris gaminamas iš maistinės angliarūgštės ir kurio temperatūra siekia -78 °C, vėsinamoji galia yra tris kartus didesnė nei įprasto ledo, o jo tirpimo metu nesusidaro vandens. Be to, angliarūgštė yra natūralus produktų konservantas, todėl tai puikus sprendimas transportuoti greitai gendančius produktus,“ – apie sausojo ledo privalumus logistikoje pasakoja „Gaschema“ generalinis direktorius Valdemaras Vareika.

Specialisto teigimu, Vakarų logistikos įmonėse sausasis ledas jau kuris laikas yra vienas patikimiausių būdų transportuoti šaldytus produktus. Tuo tarpu Lietuvoje „Gaschema“ yra vienintelė įmonė, gaminanti sausąjį ledą. „Anksčiau sausojo ledo blokus buvo galima užsisakyti ir atsivežti iš kaimyninių šalių, tačiau ledas garuoja ir tampa svarbi kiekviena valanda. Dabar Lietuvos logistikos įmonėms galime čia pat, vos per kelias valandas pagaminti ir pristatyti sausojo ledo blokus – taip produktą bus galima transportuoti viena ar dviem dienomis ilgiau,“ – sako V. Vareika. Įsigijusi naują įrangą, „Gaschema“ gamybos pajėgumus padidino beveik dvigubai: per parą įmonė gali pagaminti iki 15 tonų sausojo ledo. Produktas naudojamas ne tik transportavimui, produktų šaldymui, bet ir paviršių valymui.

Investuos į inovacijas

Savarankišku verslo vienetu tapusi įmonė ir toliau ketina investuoti į inovacijas bei naujų produktų pasiūlos plėtimą. 2018 metais įmonė planuoja plėsti angliarūgštės gamybą, taip pat pradėti gaminti medicininį deguonį bei kitus dujų produktus.

Lietuvos dujų rinka pakankamai konkurencinga, tačiau „Gaschema“ – Lietuvoje veikianti gamybos bendrovė yra arčiausiai galutinių vartotojų ir kasmet investuoja į pramoninių dujų sektorių. „Šis verslas reikalauja išties daug investicijų, ypač siekiant užtikrinti savo rinkos dalį, ją išsikovoti iš užsienio kompanijų filialų ir užsitikrinti konkurencinį pranašumą bei aukštą paslaugų kokybę. Neseniai investavome į taros parko atnaujinimą ir išplėtimą, tame tarpe ir GOST tipo balionų keitimą į Euro tipo balionus, skystų dujų stočių pas klientus statymą, naujų gamybos pajėgumų įvedimą ir turimų išplėtimą, transporto parko išplėtimą bei atnaujinimą,“ – sako kasmet apie 2 mln. eurų į verslo plėtrą investuojančios „Gaschemos“ vadovas V. Vareika.

Dairosi į užsienio rinkas

2015 spalio mėnesį azotinių trąšų ir kitų chemijos produktų gamintojai „Achemai” pradėjus eksploatuoti naują oro skaidymo bloką, „Gaschema” tapo viena didžiausių pramoninių dujų gamybos ir prekybos lyderių Lietuvoje. Dalį perkamų dujų pradėjusi gaminti pati (deguonį, azotą bei argoną), „Gaschema“ gali užtikrinti greitą pristatymą, operatyvų ir lankstų reagavimą į klientų poreikius bei iškilusias problemas. „Jonavoje gaminame technines dujas, maisto pramonei skirtas dujas, skystus dujų produktus, dujų mišinius, sausąjį ledą bei kitus produktus“, – teigia V. Vareika, pabrėždamas, jog visiems produktams išduodami kokybės dokumentai.

Įmonės vadovas neslepia, jog „Gaschema“ tikisi tapti greičiausiai augančia savo verslo sektoriuose bendrove Baltijos šalyse. „Planuojame plėsti mažmeninį tinklą Baltijos valstybėse bent dvigubai. Latvijoje, kurioje jau yra 4 prekybos taškai, ketiname atidaryti dar 5 naujus prekybos taškus”, – sako V. Vareika, pridurdamas, jog ketinama sutelkti dideles pajėgas į kaimyninės Latvijos rinką. Šiuo metu eksportas jau užima didesnę dalį visų „Gaschema“ pardavimų – daugiau kaip 50 proc.

Su „AdBlue®“ užima 90 % Lietuvos rinkos

Viena sparčiausiai šiuo metu augančių „Gaschema“ veiklos krypčių – tai „AZO“ prekės ženklo produkcija. Anot vadovo, ši verslo sritis ne mažiau perspektyvi nei dujos dėl kasmet augančios paklausos. Didžiausias augimas pastebimas taršą mažinančių sistemų priedų „AdBlue®“ rinkoje – kasmet po 10-15 proc. Priėmus „Euro6“ standartą, „AdBlue®“ tirpalą privalo naudoti beveik visos naujos transporto priemonės dyzeliniais varikliais: tiek žemės ūkio transportas, tiek lengvieji automobiliai, tiek ir komercinės paskirties transportas. „Europoje dyzelinu varomos transporto priemonės yra ypač populiarios. Jau pastebime sujudimą rinkoje, vairuotojai ieško mažo litražo „AdBlue®“ bakelių, kurie paprastai perkami lengvajam transportui. Ūkininkai ir transporto priemonių parkus atsinaujinančios logistikos įmonės taip pat žvalgosi į modernią ir patogią „AdBlue®“ užpylimo įrangą. Šiuo metu mūsų prekiaujamu „AdBlue®“ užimame 90% Lietuvos rinkos“, – pasakoja V. Vareika.

Bendrovė taip pat platina ypač kokybišką švedų gamintojo „Arom-dekor Kemi“ chemiją automobiliams, kurią jau perka ir naudoja dalis sunkiojo autotransporto vairuotojų. „Gaschema“ prekybos vietose bei partnerių elektroninėse parduotuvėse prekiaujama „AZO“ aušinimo skysčiais, stiklų plovikliais, purvo tirpikliais, šampūnais ir kita aukščiausius Europos automobilių chemijos pramonės standartus atitinkančia produkcija.

Apie „Gaschemą“

Kartu su didžiausia Lietuvoje trąšų gamintoja AB „Achema“ augusį ir rinkoje įsitvirtinusį filialą „Gaschema“ šių metų pradžioje nutarta įsteigti savarankišku verslo vienetu. Bendrovės vieninteliu akcininku bei steigėju liko AB „Achema“.

AB „Achemos“ filialas „Gaschema“, įsteigtas 2003 metais. 2004 metais įmonė veiklą pradėjo nuo 1,05 mln. eur metinės apyvartos, 2010 metais jau buvo 7,34 mln., 2016 metų apyvarta – daugiau kaip 18 mln. Eurų. „Gaschema“ taip pat valdo užsienyje veikiančias gamybines bendroves Oy „Gaschema Finland“ ir AB „Gaschema Sweden“, o Latvijoje – prekybinę įmonę SIA „Gaschema“.

Plačiau: http://www.vz.lt/pramone/2017/05/11/ledu-pristatymas-i-kinija-be-saldymo-irangos—misija-imanoma#ixzz4jn2ns2Ic

bilde