„Gaschema“ investuoja į plėtrą ir inovacijas

Vos metus savarankiškai veikianti koncernui „Achemos grupė“ priklausanti „Gaschema“ metinę apyvartą padidino dešimčia procentų ir sparčiai plečiasi. Bendrovė investuoja ir į inovacijas, ir į gamybos plėtrą.

gaschema

Bendrovė neseniai apdovanota Lietuvos inovacijų centro ir Lietuvos pramonininkų konfederacijos „Inovacijų prizu“ už nuoseklią inovatyvių produktų pasiūlą rinkai.

„Gaschema“ ketina statyti naują angliarūgštės gamybos įrenginį, kuris gamins iki 100 tonų angliarūgštės per parą, naujas angliarūgštės saugojimo talpyklas, įsigyti vilkikų. Šiuo metu atnaujinama bendrovės techninių dujų pildymo į balionus įranga, į kurią jau atliktos ženklios investicijos. Kitais metais numatyta investuoti į plėtrą ir naujų klientų paiešką. Iš viso šiais ir ateinančiais metais „Gaschemos“ investicijos sieks kelis milijonus eurų.

Bendrovė Jonavoje veikia trylika metų, o 2018 metų sausio 1-ąją minės vienų metų savarankiškos veiklos sukaktį. „Prognozuojame, kad šiais metais apyvarta sieks apie 19 mln. eurų, o augimas, palyginti su 2016 metais, bus apie 10 procentų“, – džiaugėsi įmonės generalinis direktorius Valdemaras Vareika.

2004 metais kaip „Achemos“ filialas veiklą pradėjusi „Gaschema“ startavo nuo 1,05 mln. eurų metinės apyvartos.

Įvairus ne tik jonaviečių gaminių krepšelis, bet ir klientų bei sričių ratas: maisto pramonės ir metalo apdirbimo įmonės, transportas ir medicina. „Gaschema“ gamina angliarūgštę, kurios dedama į visus gazuotus gėrimus ir alų, sausąjį ledą maisto šaldymui pramonėje bei ekologinį produktą „AdBlue“, naudojamą lengvuosiuose automobiliuose ir sunkvežimiuose kaip taršą mažinančią priemonę. „Save galime vadinti žalia įmone, kuri prisideda prie gamtos išsaugojimo“, – pabrėžė V. Vareika.

Bendrovė turi savo dukterines kompanijas Latvijoje, Suomijoje ir Švedijoje. Latvijoje prekiauja techninėmis dujomis ir „AdBlue“, o Suomijoje ir Švedijoje – tik „AdBlue“, nes technines dujas gabenti į šias šalis yra per toli.

Angliarūgštę perka ir konkurentai

Lietuvoje angliarūgštės rinkoje „Gaschema“ yra lyderė, ji šiuo produktu aprūpina apie 60 proc. vartotojų. „Likusią dalį padengia mūsų konkurentai, kurie angliarūgštę perka iš mūsų, nes mes esame vieninteliai gamintojai Baltijos šalyse, šypsojosi pašnekovas. Pagrindiniai mūsų konkurentai yra „Elme Messer“ ir „AGA“.

Būtent iš maistinės angliarūgštės bendrovėje gaminamas sausasis ledas. Jo temperatūra siekia –78 °C, o vėsinamoji galia yra tris kartus didesnė nei įprasto ledo. „Be to, angliarūgštė yra natūralus produktų konservantas, todėl tai puikus sprendimas transportuojant greitai gendančius produktus. Jie nuo sugadinimo apsaugoti ir kita prasme, nes tirpimo metu nesusidaro vandens“, – apie sausojo ledo pranašumus logistikoje pasakojo „Gaschemos“ generalinis direktorius.

Sausasis ledas „Achemoje“ buvo gaminamas nuo pat bendrovės veiklos pradžios, jis plačiai naudotas maisto pramonėje, mat tuo metu dar nebuvo transportavimo šaldytuvų. Šį segmentą perėmusi „Gaschema“ turi daugiau galimybių, mat savarankiškos veiklos pradžioje įsigijo naujus sausojo ledo gamybos agregatus, gaminančius sausojo ledo blokus bei kelių dydžių granules pagal klientų poreikius.

„Sausasis ledas yra maža mūsų niša, pagrindines pajamas generuoja skysta angliarūgštė. Ją bendrovė teikia kompanijai „Coca-cola“, Lietuvos alaus darykloms, gabena į Baltarusiją bei Lenkiją“, – vardijo pašnekovas. Maisto pramonei skirti ir kiti „Gaschemos“ produktai: azotas ir argonas su įvairiais mišiniais. „Azotas naudojamas pakavimui, mat nepraleidžia deguonies, produktai ilgiau išsilaiko švieži. Nemažai azoto naudoja ir metalo apdirbimo įmonės, šiame sektoriuje keleri metai jaučiamas pagyvėjimas. Lazeriniam metalo pjaustymui reikia daug švaraus azoto“, – pasakojo V. Vareika.

Žaliasis produktas paklausą turės dar ilgai

Vos ne pusę pajamų bendrovei uždirba „AdBlue“. Jį naudoja nemažai šalies transporto įmonių, produktas joms pristatomas į vietą, taip pat įmonės transportu gabenamas į degalinių kolonėles. Nors „Gaschema“ nėra vienintelė šio taršą mažinančio produkto gamintoja Baltijos šalyse, didelė dalis jo iškeliauja į Estiją, nemažai klientų turima Lenkijoje ir Latvijoje. Įmonės vadovas prognozuoja, kad iš segmentas sparčiai plėsis, nes atsiranda vis daugiau lengvųjų automobilių su dyzeliniais varikliais, o transporto priemonės, atitinkančios „Euro 6“ reikalavimus, kaip priedą daugiausia naudoja būtent „AdBlue“.

Orientuojasi į kokybę

„Gaschema“, vadovo teigimu, orientuojasi į tradicinės produkcijos gamybą: „Techninių dujų produktų aplinkoje yra mažai: azotas, argonas ir deguonis bei jų mišiniai, išgauti ką nors naujo – sudėtinga. Įmonė stengiasi išlaikyti aukštai pakeltą jau turimų produktų kokybės kartelę, o bet kurios naujovės chemijos pramonėje sukūrimas kainuoja labai brangiai.„ Bendrovės specifikai apibūdinti geriausiai tinka žirklių principas: poreikiai kinta greičiau, nei užtrunka produktų įteisinimas. Generalinis direktorius tvirtino, kad dažnai tenka kliautis nuojauta: kas turės paklausą, ar rinka priims naują produktą, kurią dalį rinkos pavyks atsiriekti. Nors sertifikavimo procesas labai ilgas, bendrovė jau kitais metais į rinką žengs su nauju produktu medicininiu deguonimi.

Šaltinis: https://www.lzinios.lt/lzinios/Ekonomika/-gaschema-investuoja-i-pletra-ir-inovacijas/256726